کافه سوژه

فرهنگی ، اجتماعی

کافه سوژه

فرهنگی ، اجتماعی

http://s2.picofile.com/file/7656253331/%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%86_%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%AA%DA%A9.jpg

  • نمایشِ ژاله در سینما تِک
  • فیلم ' گفتگوی منتشرنشده ی ژاله ' در سینما تک موزه هنرهای معاصر ایران نمایش داده می شود .
  • دبیرخانه هفتمین جشنواره فیلم پروین با معرفی محل برگزاری جشنواره ساعات نمایش آثار را 9:30 الی 20 سی ام الی سوم اسفندماه اعلام کرد . اختتامیه این جشنواره در مجموعه ایوان شمس برگزار می شود .

http://s2.picofile.com/file/7656249779/579803_570598046301056_1711890123_n.jpg
  • تهیه‌کننده  فیلم برف ... :
    سرمایه‌گذاری در بخش‌های هنری باید با نگاه غیرتجاری باشد

    تهیه‌کننده فیلم کوتاه داستانی “برف در بندر عباس‌آقا” بیان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش‌های هنری باید با نگاه غیرتجاری باشد، زیرا بازخورد آن تنها در تفکر و دیدگاه جامعه و در نسل آینده دیده می‌شود.

    پگاه نجفی خواه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج‌فارس، در خصوص چگونگی پیوستن به گروه سینمایی سینما شهرزاد و همکاری و سرمایه‌گذاری برای تولید این فیلم کوتاه بیان کرد: کارگردان فیلم داستانی برف در بندر عباس آقا برای ساخت و تولید این فیلم به دنبال تهیه کننده بود که با توجه به تجربه همکاری با این کارگردان در کار قبل به نام “گفتگوی منتشر نشده ژاله” و اطمینان از موفقیت این گروه هنری، تهیه‌کنندگی ساخت این فیلم را بر عهده گرفتم.

    وی اضافه کرد: موفقیت فیلم کوتاه داستانی گفتگوی منتشر نشده ژاله، کار با گروه سینما شهرزاد و دوستی صمیمانه با اعضای گروه اطمینان از سرمایه‌گذاری در این فیلم را برای من دو چندان کرد.

    این فعال هنری تصریح کرد: شاید سرمایه‌گذاری در پروژه‌های هنری سود مالی زیادی نداشته باشد، اما اطمینان از تأثیر آن در میان جامعه و دیدگاه و تفکرات یکی از بزرگترین دلایل برای سرمایه‌گذاری در این بخش است که البته باید با دیدگاهی غیرتجاری به آن نگریسته شود.

    نجفی‌خواه اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بخش‌های فرهنگی و هنری به دیدگاه انسان‌ها بر می‌گردد و چقدر خوب می‌شود که بسیاری از سرمایه‌گذاران در انجام فعالیت‌های هنری هنرمندان را حمایت کنند و این را بدون چشمداشت برای سود مالی انجام دهند.

    وی خاطرنشان کرد: می‌توان با فرهنگ‌سازی و توجیه صحیح، بسیاری از سرمایه‌گذاران را برای شرکت در کارهای فرهنگی تشویق کرد که در این امر نیز خود هنرمندان نقش بسزایی دارند.

    تهیه‌کننده و عضو گروه سینمایی سینما شهرزاد یادآور شد: با توجه به عدم حمایت بخش دولتی از پروژه‌های هنری هنرمندان، هنرمندان ناگزیر به دعوت از سرمایه‌گذران خصوصی هستند که در این خصوص باید فضا برای سرمایه‌گذاری آنها آماده باشد و با اطمینان خاطر با هنرمندان همکاری لازم را داشته باشند.

    نجفی‌خواه افزود: ما باید مسیر را به سمتی پیش ببریم که سرمایه‌گذاران تنها به دنبال بازیگران و کارگردانان معروف نباشند، بلکه با اطمینان از هنرمندان دیگر نیز به ویژه در شهرستان‌ها حمایت کنند.

    وی در پایان عنوان کرد: به عنوان اولین تجربه کار تهیه‌کنندگی بسیار راضی بودم و برای استان هرمزگان و هنرمندان هرمزگانی آینده خوبی را متصور هستم و امیدواریم این روند رو به رشد همچنان و با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد.

http://s2.picofile.com/file/7648001612/28908_571572509536943_106013594_n.jpg
  • ■در صورت عدم تمدید زمان فراخوان؛
    «برف در بندر عباس‌آقا» به جشنواره اردیبهشت نمی‌رسد


    کارگردان فیلم کوتاه داستانی برف در بندرعباس آقا از اتمام تصویربرداری این فیلم و آغاز تدوین و صداگذاری آن خبر داد.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج‌فارس، مرتضی نیک‌نهاد با اشاره به اتمام فیلمبرداری فیلم کوتاه داستانی “برف در بندر عباس‌آقا“ عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تدوین و صداگزاری این فیلم کوتاه حدود 45 روز به طول بیانجامد.

    وی در خصوص شرکت این فیلم در جشنواره اردیبهشت اظهار کرد: با توجه به تغییر دو ماهه زمان ارسال آثار به این جشنواره، در صورت عدم تمدید این زمان فیلم کوتاه داستانی برف در بندر عباس آقا به این جشنواره نمی‌رسد.

    موسس گروه سینمایی سینما شهرزاد یادآور شد: برخی از فیلمسازان دیگر استان نیز به دلیل همین تغییر زمان ارسال آثار با توجه به جدول زمان بندی که برای خود پیش‌بینی کرده بودند به جشنواره اردیبهشت نمی‌رسند.

    نیک‌نهاد در خصوص دلایل عقب ماندگی برخی فیلمسازان از جشنواره اردیبهشت اظهار کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی استان هرمزگان کار در فصل تابستان مشکل بوده و بهترین زمان برای کار فیلمسازان در فصل زمستان بوده که تغییر زمان دو ماهه ارسال آثار فیلمسازان را با مشکل مواجه کرده است.

    وی در پایان با اشاره به اکران عمومی فیلم کوتاه گفتگوی منتشر نشده ژاله بیان کرد: در صورت فراهم شدن امکانات اکران عمومی این فیلم در نیمه اول اسفند ماه اکران می‌شود.

    گفتنی است، 27 آبان تاریخ شروع تصویربرداری برف در بندر عباس‌آقا بوده و مدت زمان فیلمبرداری آن 45 روز بوده است که شهاب آبروشن نیز در ساخت تیتراژ و حسن بردال به عنوان طراح پوستر و نشانه، برف در بندر عباس را همراهی می‌کنند.