کافه سوژه

فرهنگی ، اجتماعی

کافه سوژه

فرهنگی ، اجتماعی

  • جشنواره فیلم کوتاه تهران : جشنواره فیلم کوتاه تهران مدتی ست تمام شده اما حیف می آید چیزی درباره ی آن ننویسم ، به پاس صبحانه هایی که در سالن طوبا خوردیم ، به یاد فیلم هایی که برای سالن خالی به نمایش در می آمد ، برای قدرشناسی از کسانی که برای آمدن جشنواره به بندرعباس خون دل خوردند و برای اینکه یادی کرده باشم از آنهایی که نمی خواستند جشنواره باشد ! سیاست گذاری در سینمای هرمزگان به همین دل بخواهی ست که عرض می کنم ! برای قدردانی از همه ی سینماگرانی که خواب ، کار و احیانن تفریح را به سینما ترجیح دادند و اگر عقب مانده ایم از صدقه سری خودمان است . برای آنهایی که قواره ی خود را بیشتر از این فیلمها می دانند .  برای نام بردن از اسماعیل همتایی نگهبان طوبا و مسئول پخش فیلم ها که چندبرابر ما در این سالها فیلم کوتاه و بلند دیده است ! جشنواره امسال حال خوبی که نداشت هیچ بسیار هم وضع وخیمی داشت ، خیلی هم به سینماگرِ تنکدست ما ارتباطی ندارد ، خانه را از پای بست خراب کرده اند !
  • صد و پنجاه میلیونِ باور نکردنی : در آخرین روز جشنواره فیلم کوتاه تهران نشستی در طوبا برگزار شد تا سینماگران با سرپرست [دائمی] اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان شفاف حرفهایشان را بزنند ! جلسه ای که تعداد سایرین از سینماگران بیشتر بود ! کما فی سابق ! در آن جلسه پرسشهایم اینگونه بود : بودجه سالانه فرهنگی ما چقدر است ؟ سینما چقدر برای شما اهمیت دارد ؟ پولی که برای جشنواره خلیج فارس خرج کردید چقدر بود ؟ و اینکه اگر سینماگرانمان فراری شده اند مقصر شمایید . آقای سرپرست در پاسخ گفت : سالانه صد و پنجاه میلیون تومان پول داریم که باید آن را خرج تئار ، سینما ، موسیقی ، تجسمی و غیر و غیره بکنیم ! رقم عجیبی ست ، آنهم برای اداره کل پر سر و صدای فرهنگ و ارشاد  ! کاش برای اثبات این ادعا اقدامی کنند ، اگر درست باشد که وامصیبتا . در همین جلسه عنوان شد خرج جشنواره خلیج فارس آنگونه که شایعه شده نیست ، شایعه مبلغی در حدود یک میلیارد تومان است ، پیشدار در این جلسه گفت ما شاید پنجاه میلیون هم خرج نکرده باشیم .
  • جشنواره ها : آمار دقیقی وجود ندارد ، اما بنظر می آید هنرمندان هرمزگان امسال رکورد بیشترین حضور را در جشنواره های ملی را بزنند .
  • راهیابی روح الله بلوچی ، علی هاشمی و رضا فتحی مقدم به جشنواره ملی مشهد.
نظرات 2 + ارسال نظر
ادریس یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:52 ق.ظ http://abi-sourati.blogsky.com

ممنون از همه کسانی که تلاش کردند تا جشنواره به بندرعباس بیاید و تشکر از همه کسانی که آمدند،هرچند خیلی اندک.

باورنکردنی تر نحوه هزینه کردن بودجه است.احتمالن بدون برنامه مدون.

تبریک میگم به هر سه عزیز.

احسان ن چهارشنبه 3 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 04:37 ب.ظ


مم نون مرتضا جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد