کافه سوژه

فرهنگی ، اجتماعی

کافه سوژه

فرهنگی ، اجتماعی

شعبده ی شهرداری !

http://s3.picofile.com/file/7487317204/talkh.jpg


  • شعبده ی شهرداری !
  • مدتی ست در شهر بیلبوردی دیده می شود با این جمله : شهر در آستانه تحول بزرگ فرهنگی ! حالا این تحول بزرگ چه است و چگونه است هیچ اطلاعی در دست نیست . لابد قرار است اتفاقاتی بیفتند که ما هرآنچه را تا کنون رویاپردازی می کردیم، نداشتیم و یا نخواستند داشته باشیم را یکجا بهمان بدهند. هرچند آنچه فرهنگ خطاب می شود تعریفش نزد مردم و دولت علی الخصوص دستگاه عریض و طویل شهرداری تشابه چندانی با هم ندارد فلذا  ما خیلی عادت به تحول یهویی نداریم ، حالا بماند که شعار مذکور چیزی در مایه های ورد شعبده بازی : اجی مجی لاترجی و ظاهر شدن یک چیز عجیب و غریب است که نمی شود حتا آن را باور کرد  ! مصداق همان جک معروف این خودتانید یا مسخره بازی ست .
  • بندرعباس کنونی فقط و فقط با شعبده می تواند از این حال شلخته و داغان خلاص شود . شهری که هنوز در مناسبات ابتدایی و بنیادینش مانده و مردمانش بجای مطالبه فرهنگسرا ، کتابخانه اینترنتی ، بی آر تی و  مترو و مکانی برای تفریح کودکانشان و چه چه ... یکتا خواسته اشان این است که شهرداری خیابانهای له و لورده شهر را سر و سامان دهد تا مبادا دیسک کمر به باقی امراضشان اضافه شود . شهری که یک خیابانش به اندازه لایه های زمین شناسی هی کنده می شود و هی آسفالت می شود و هربار صاحب و مالک جداگانه ای پیدا می کند و می گوید : داریم کارهایی زیربنایی می کنیم ! کارهای زیربنایی شان هم که تمام شد خیابان را به حال خود رها می کنند تا سرحوصله وصله ای به وصله ها اضافه کنند و ما مردم نجیب هم از خود بی خود شویم و بهم اس ام اس دهیم  بالاخره خیابان فلان جا باز شد! شهری که  شهردارش امضای بزرگ و شیک ش را ضمیمه بیلبورد پایتخت اقتصادی ایران می کند و به هموطنان میهمانش خوش آمد می گوید اما شهردار پیشینش در پاسخ به این سوال که چرا روکش خیابانها را در تعویض نمی کنید می گوید : می دانید چقدر خرج رو دستمان می گذارد . ما مردم نجیب بندرعباس سهممان از این اقتصاد و پایتخت چقدر است ! راستی تاکیدم بر روی نجابت مردم بی قصد و غرض نیست ، مقصود این است که ما شهروندان در طول تاریخ نشان داده ایم قانعیم به آنچیزی که در سفره مان گذاشته اند بی آنکه بدانیم و مطلع باشیم حقوق شهروندی مان در کشو شهرداری دارد خاک می خورد و ترک عادت است که مانند مردمان پایتخت هی شهردار را زجر دهیم که چرا فلان خیابان فرعی خط عابر پیاده اش کج است !
  • شهری که بی هیچ مطالعه ای دیوارهای شهرش پر می شود از نقاشی بلبل و برگ و بیکران غروب ، و شش ماه نگذشته دیوارهای شرجی زده نم پس می دهند و  گچ و سیمانش کف پیاده رو زیر پای مردم نجیب ولو می شوند و شهر زشت تر از آن چیزی می شود که بود ! ما مردم نجیب چیزی نگفتیم و نخواهیم گفت اما رسوایی دیوارها را نمی شود ندید !
  • آیا نباید برای شهری که پس از گذشت سی سال از انقلاب هنوز سقف دغدغه مردمش خیابان و پیاده رو استاندارد است افسوس خورد.
  • عکس بندرعباس : روح ا... بلوچی
  • عکس تهران ، خبرگزاری مهر ::
http://s1.picofile.com/file/7487542254/s.jpg
نظرات 6 + ارسال نظر
احسان ن شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 05:09 ب.ظ


تاکید بر روی نجابت قابل بررسی است.
مم نون

فرهاد شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 05:13 ب.ظ http://www.ab-baba.blogfa.com

تا جایی که من اطلاع دارم این شعبده مربوط به پاکسازی خورهای شهر بندرعباسه و باز هم با توجه به اطلاعات من گویا شرکت آب منطقه ای و استانداری قراردادی رو بستن و توافقی رو کردن که طی 6 ماه آینده خورها پاکسازی بشه و آب تمیز تو اون جریان پیدا کنه .
قرار بود شهرداری مستقیم عملیات اجرایی رو به عهده بگیره اما آب منطقه ای پروژه رو برداشته و حالا شهرداری تبلیغ می کنه و آب منطقه ای هم خدا می دونه کی انجام بده و اگه 6 ماه برسه و انجام بشه من معتقدم که امام زمان وقتشه ظهور کنه !!!!!!!!!!!!!
بعد از 30 سال می خوان یه خور رو تمیز کنن و حالا هی تو بوق و کرنا می کنن !!!
خبری نیست زیاد ، نباید دلخوش باشیم

پس تحول فرهنگی ما قراره از خورها شروع بشه.
مرسی

شهروند شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 06:16 ب.ظ

نابرده زجر گنج میسر نمی شود
مزد آن گرفت که اعتراض کرد

ادریس شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 06:37 ب.ظ http://abi-sourati.blogsky.com

یا خدا...!!!

مانـالی چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:16 ب.ظ http://daarchin.blogsky.com/

معمولن وقتی پای فرهنگ کشیده می شه وسط باید مراقب بود!
امیدوارم تحول فرهنگی تبدیل نشه به تحمل فرهنگی برای مردم.

عبدالله امیدوار چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:40 ب.ظ

سلام نیک جان
خیلی خوشحالم که در این کسالت بازار فرهنگی بازشما متوجه این موضوع شدید
اما این تحول بزرگ چیست؟
قراره تا پائین مهرماه حدود10مرکز فرهنگی شامل(فرهنگسرا-سرای محله وخانه فرهنگ ) در سطح شهر راه اندازی بشه
به نظر شما با توجه به سرانه فعلی افزایش فضاهای فوق یک تحول بزرگ در حوزه فرهنگی اجتماعی شهر بندرعباس نیست و...
امیدوارم دیگران مانند شما ببیند-بیندیشند و ارائه طریق کنند

سلام
امیدوارم این اتفاق درست مدیریت شه چون مدیرت بهتر از احداثه.
در هر صورت خسته نباشند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد